poniedziałek, 17 grudnia 2012

Świąteczne ozdoby, czyli Boże Narodzenie rękami dzieci cz.2.

Tym razem świąteczna ozdoba - gwiazdka - do wykonania przez starsze dzieci. Wymaga ona bowiem większej precyzji wykonania, ale trudna nie jest, a efektowna. Moja, prezentowana na zdjęciach jest na dodatek recyclingiem. Zużyłam nieudane wydruki, a dokładniej moje szkice pracy magisterskiej :) Można oczywiście wykorzystać nowy, ładny kolorowy papier, ale myślę, że pomysł z recyclingiem nie jest zły.
To zaczynamy;
pierwsze zdjęcie pokazuje co to będzie. Jak widać gwiazdki są ażurowe i myślę, że będą się świetnie  prezentować na choince.


Drugie zdjęcie pokazuje co nam będzie przydatne i jak widać niewiele potrzebujemy.
1. Kartki papieru, pocięte na paski o szerokości ok 5mm. Ja swoje wycinałam wzdłuż dłuższego boku kartki formatu A4 (czyli takiego jakiego się najczęściej w domach do drukarek używa)
2. Nożyczek

3. Igły i nitki (np. biały kordonek)
4. Dobrego kleju. Ja mam polimerowy, dobrze i dość szybko klei przy czym nie potrafi skleić skóry palców.




A trzecie zdjęcie to krótki  instruktarz, jak  zrobić gwiazdkę w pięciu krokach, czyli:
1. Zwijamy z naszego paseczka rulonik, nie za mocno ściśnięty.
2. Pozwalamy mu się trochę rozwinąć, różnie z tym rozwijaniem będzie, bo każdy papier ma swoje właściwości ja swojemu musiałam pomóc, ale niektóre trzeba zatrzymywać palcem.
3. Spłaszczamy rozwinięty rulonik i przyklejamy końcówkę.
4. Sklejamy przygotowany ramiona gwiazdy, będzie ich około jedenastu.
5. Na koniec igłą przewlekamy nitkę przez jedno z ramion





Tak wygląda sklejona gwiazdka, już tylko związać nitkę by stanowiła zawieszkę dla gwiazdki... i już...



powodzenia:)




Jeśli opis nie wyjaśnia wszystkiego pytaj śmiało w komentarzach, ja odpowiem:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz